كار‌آفريني براي يك زن بسيار سخت است
 
کارافرینی و موفقیت mehdi omidi

وي درباره اين كه به عنوان يك كارآفرين چه اقداماتي را براي ايجاد اشتغال در منطقه خود انجام داده‌ايد؟
گفت: هم‌اكنون توانسته‌ام براي نخستين بار كارخانه تبديلي كمپوت و كنسرو را در استان خراسان جنوبي ايجاد كنم كه در اين كارخانه روزانه 70 هزار قوطي كمپوت و كنسرو توليد شده و در دو شيفت كاري 100 نفردر كارخانه مشغول به كاربوده كه تعداد زيادي از افراد شاغل از ميان زنان سرپرست خانوار هستند همچنين براي هزار نفر از كشاورزان، گلخانه‌داران و پرورش دهندگان قارچ به صورت غير مستقيم ايجاد اشتغال كرده‌ام. خانم حبيبي در پاسخ به چگونگي تأسيس كارخانه و مشكلاتي كه هم اكنون با آن مواجه است تاكيد اظهار داشت:دريافت مجوز براي ايجاد كارخانه كاري بسيار سخت و روند اداري آن دست و پا گير بود همچنين موانع و مشكلات قانوني روند دريافت مجوز تأسيس كارخانه را با مشكل مواجه مي‌كرد اما با تلاش و پيگيري‌هاي بسيار توانستم مجوز تأسيس كارخانه را بگيرم اما بعد از آن براي دريافت وام از بانك با مشكل وثيقه مواجه شدم، زماني كه براي سرمايه در گردش به بانك معرفي شدم به دليل اينكه يك چك برگشتي داشتم سرمايه در گردش به من تعلق نگرفت و باعث شد تا چند ماه دچار سردرگمي شوم و در نتيجه كارخانه به حالت نيمه فعال درآمد.
زن نمونه كار آفرين در پاسخ به اين كه وضعيت حمايت‌ از زنان كارآفرين در كشور چگونه است؟ تصريح كرد: از كارآفريناني كه با مشكل مواجه شده‌اند و كسب و كار آنها در وضعيت نامناسبي است حمايت‌هاي لازم به عمل نمي‌آيد تا بتوانند مجدد كسب و كار خود را رونق دهند؛ دريافت وثيقه و ضامن براي اعطاي وام و تسهيلات به كارآفرينان يكي از مشكلات مهم آنهاست خود من به دليل اينكه يك چك برگشتي داشتم نتوانستم از سرمايه در گردش استفاده كنم. بهتر است تا براي حمايت از زنان كارآفرين صندوقي به منظور اعطاي تسهيلات ايجاد شود چرا كه وقتي يك كارخانه به دليل نبود سرمايه رو به تعطيلي مي‌رود افراد بسياري بيكارمي‌شوند، كارآفريني در شرايط كنوني براي يك زن بسيار سخت و طاقت فرساست چرا كه دوندگي‌ها براي دريافت تسهيلات آنها را خسته مي‌كند.
وي در پاسخ به اين كه شما سال گذشته به عنوان يك كارآفرين نمونه به ويژه در بخش صنايع دستي از سوي رئيس جمهور تقدير شديد از فعاليت‌تان در بخش صنايع دستي بگوييد؟ گفت: در زمينه صنايع دستي فعاليت‌هاي بسياري را انجام دادم و در سطح استان خراسان جنوبي به افراد علاقه‌مند آموزش‌هاي لازم را ارائه كردم همچنين نمايشگاه‌هاي متعددي از صنايع دستي را برگزار كردم كه منجر به دريافت لوح افتخار از سوي صنايع دستي استان شد همچنين در استان خراسان جنوبي آموزشگاهي را به منظور احياي صنايع دستي فراموش شده ايجاد كردم كه در ابتدا با 4 رشته برك بافي، سرمه دوزي، گليم بافي و معرق چوب آغاز به فعاليت كرد و سپس دو رشته ديگر معرق ساقه گندم و قلم زني به آنها اضافه شد. در تلاش هستم تا با رونق صنايع دستي و آموزش به افراد يك كارگاه صنايع دستي ايجاد كرده و افرادآموزش ديده را به منظور اشتغال در اين كارگاه جذب كنم، در سفر هيئت دولت به استان خراسان جنوبي مكاني براي ايجاد اين كارگاه صنايع دستي در اختيار من گذاشته شد كه با احداث آن براي 50 نفر از زنان منطقه ايجاد اشتغال مي‌شود.
وي در پايان به عنوان يك كارآفرين زن درباره انتظارتش از مسئولان گفت:هم‌اكنون بزرگترين مشكل زنان كارآفرين در مرحله شروع به كار و راه‌اندازي فعاليت، تأمين سرمايه و كمبود تجربه در برنامه ريزي و مديريت مالي است؛ دسترسي به منابع مالي، تسهيلات بانكي و شناسايي فرصت‌هاي شغلي بادوام بايد به زنان كارآفرين آموزش داده شود. نگرش منفي بانك‌ها و مؤسسات مالي، كاغذبازي، فقدان تجارب تجاري، مديريت ناكارآمد و مشكلاتي در زمينه فراهم آمدن مواد اوليه از ساير محدوديت‌هايي است كه زنان كارآفرين با آن مواجه مي‌شوند همچنين واردات غلط و بي رويه كالاهاي خارجي بدون كيفيت، عدم دسترسي به تبليغات مناسب به دليل هزينه‌هاي سنگين، دشواري دريافت تسهيلات و حمايت نكردن مسئولان از زنان كارآفرين نيز مهمترين مشكلات اين قشر است. خرداد سال گذشته از سوي رئيس جمهوربه منظور پرداخت اقساط پروژه‌هاي بخش كشاورزي به مدت يك سال استراحت داده شد همچنين جريمه تأخير پرداخت اقساط آنها نيز بخشيده شد؛ بانك‌ها با اطلاع از اين موضوع و امضاي رئيس جمهور براي اجراي آن، سرمايه در گردش كارخانه‌ها را به حساب صاحبان آنها واريز كردند اما اقساطي را كه به مدت يك سال به آنها استراحت داده شده بود به همراه جريمه تأخير را از حساب آنها كم كرد كه با اين كار حساب من خالي شد و پروژه افتتاح خط دو كارخانه‌ام با شكست مواجه شد.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید...امیدوارم که مطالب واسه شما مفید واقع شن
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کارافرینی و موفقیت و آدرس karafariini.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 49
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 51
بازدید ماه : 685
بازدید کل : 23485
تعداد مطالب : 311
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1



سخنان بزرگان



Add me to yahoo




فیلتر شکن








http://www.IraniTopSite.com , ايرانی تاپ سايت
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس




 
 
 
PageRank