کارافرینی و موفقیت mehdi omidi

دستور العمل های مهم برای برجسته‌بودن در محل ‌کار:

برای خیلی از افراد، بزرگترین چالش در محل‌ کار این نیست که سعی کنند کارشان را خوب انجام دهند. بيشتر ما در انجام کارمان توانا هستیم و اگر در یک یا دو نقطه ضعف‌‌هایی داشته باشیم، خیلی برای تغییر آن خودمان را به زحمت نمی‌اندازیم. برای بيشتر ما بزرگترین چالش در محل‌ کار این است که شناخته شویم؛یعنی کار خوبی را که انجام داده‌ایم همکاران و مدیرانمان ببينند. برجسته بودن در محل‌ کار مزایای زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به بالاتر رفتن شانس ترفیع رتبه، به دست آوردن کارها و پروژه‌های بهتر و احترام اشاره کرد. راهكارهاي زير به شما كمك مي‌كنند. در این راستا مطالبی که در بلاگر وبلاگ کارمند آمده در ادامه می خوانیم:
1. بدون این‌که از شما خواسته شود، کاری انجام دهید:دوست دارید خیلی زود در چشم مدیرتان بدرخشید؟ خودتان وارد عمل شوید. کارهای کوچکی مثل بارگذاری دوباره دستگاه کپی تا آماده کردن گزارش‌هاي طولانی و کامل برای رئیستان. مهم این است که خودتان برای انجام آن کار داوطلب شده باشید. در حالت ایده‌آل، مدیر یک شرکت باید مثل مربی یک تیم ورزشی باشد و زمینه را برای فعالیت بازیکنان خود آماده کند. اما در اکثر موارد، مدیر فقط یک کارفرماست. هر کاری که خودش محول نکند، انجام نمی‌شود؛ زیرا اکثر کارمندان فقط کاری را انجام می‌دهند که از آنها خواسته شده است.
2. در جلسات شرکت ساکت ننشینید:شاید جلسات شرکت به نظرتان یک اتلاف وقت واقعی باشد؛ چون معمولاً کار زیادی در آنها انجام نمی‌شود. اکثر افراد معمولاً در جلسات کاری ساکت مي‌نشينند و به دیوار روبه‌رویشان خیره می‌شوند یا با موبایل‌هایشان بازی می‌کنند و عده کمی هم در جلسه فعالیت می‌کنند. با اینکه این وضعیت برای کارمندان متوسط بد نیست، اما سعی ما این نیست که متوسط باشیم. پس حرف بزنید و در جلسه شرکت فعال داشته باشید. دقت کنید که وضعیت تعادل را رعایت کنید. نه خیلی ساکت باشید و نه اینکه زیاد صحبت کنید. اینکه نظراتتان را به گوش بقیه برسانید یکی از اسرار برجسته شدن در محل‌ کار است. از مخالفت کردن با دیگران، حتی رئیستان، واهمه نداشته باشید. تا زمانی‌که این مخالفت به طریقی محترمانه و سازنده ابراز شود، دلیلی برای جلوگیری از آن وجود ندارد.



ادامه مطلب ...


ويژگيهاي کارآفريني:

مقدمه
کارآفريني عبارت است از فرايند خلق چيزي جديد و پذيرش مخاطرات و سود حاصل از آن. به عبارت ديگر، کارآفريني فرايند خلق چيزي جديد و باارزش است که با اختصاص زمان و تلاش لازم و در نظر گرفتن ريسک‌هاي مالي، رواني و اجتماعي و رسيدن به رضايت فردي و مالي و استقلال به ثمر مي‌رسد. اين تعريف داراي چهار جنبه‌ي اساسي است:
کارآفريني مستلزم فرايند خلق است. خلق هر چيز ارزشمند و جديد. اين خلق بايد براي کارآفرين و مخاطبي که اين خلق براي او انجام شده است ارزش داشته باشد. کارآفريني مستلزم وقف زمان و تلاش کافي است.
در نظر گرفتن ريسک‌هاي اجتناب‌ناپذير لازمه‌ي کارآفريني است.
در کارآفريني، رضايت شخصي از استقلال کاري به وجود مي‌آيد.
چند جنبه‌ي مشترک در همه‌ي تعاريف کارآفريني وجود دارد: ريسک‌پذيري، خلاقيت، استقلال و پاداش.


وجوه مشترک کارآفرينان

ريسک‌پذيري (ريسک‌هاي متوسط و حساب شده)
نياز به توفيق



ادامه مطلب ...


           

تاریخچه کارافرینی:

 

 در اوايل سده شانزدهم ميلادي كساني را كه دركار مأموريت نظامي بودند كارآفريني مي خواندند. پس از آن نيز براي مخاطرات ديگر نيز همين واژه با محدوديتهايي مورد استفاده قرار گرفت. از حدود سال 1700 ميلادي به بعد درباره پيمانكاران دولت كه دست اندركار امور عمراني بودند، از لفظ كارآفرين زياد استفاده شده است.
كارآفريني و كارآفرين اولين بار مورد توجه اقتصاددانان قرار گرفت و همه مكاتب اقتصادي از قرن شانزدهم ميلادي تاكنون به نحوي كارآفريني را در نظريه‌هاي خود تشريح كرده‌اند. ژوزف شومپيتر با ارائه نظريه توسعه اقتصادي خود در سال 1934 كه همزمان با دوران ركود بزرگ اقتصادي بود، موجب شد تا نظر او در خصوص نقش محوري كارآفرينان در ايجاد سود، مورد توجه قرار گيرد و به همين دليل وي را «پدر كارآفريني»لقب داده‌اند. از نظر وي «كارآفرين نيروي محركه اصلي درتوسعه اقتصادي است » و نقش كارآفريني عبارت است از «نوآوري يا ايجاد تركيب هاي تازه از مواد »
كارآفريني از سوي روانشناسان و جامعه‌شناسان با درك نقش كارآفرينان در اقتصاد و به منظور شناسايي ويژگيها و الگوهاي رفتاري آنها با بررسي و تحقيق در خصوص آنان مورد توجه قرار گرفته است .
جامعه شناسان، كارآفريني را به عنوان يك پديده اجتماعي در نظر گرفته و به بررسي رابطه متقابل بين كارآفرينان و ساير قسمتها و گروههاي جامعه پرداخته‌اند .
دانشمندان مديريت به تشريح مديريت كارآفريني و ايجاد جو و محيط كارآفرينانه در سازمانها پرداخته‌اند .

سير تاريخي مفهوم كارآفريني

سير تاريخي مفهوم كارآفريني را مي‌توان به پنج دوره تقسيم نمود :
 



ادامه مطلب ...


           

چگونه طرح تجاری بنویسیم؟:

 

روند نوشتن طرح تجاری تحت تأثیر تعریف شما از طرح تجاری است. اگر آن را به عنوان کاری خسته کننده و بسیار پیچیده ببینید، طرح شما نیز به همان ترتیب باعث سرنگونی تجارتتان می شود.

 

نوشتن طرح تجاری اصلاً خوشایند نیست. ذهنیت بسیاری از کارآفرینان از نوشتن طرح تجاری مشابه ذهنیت آنها از جراحی روت کانال است. این چیزی نیست که شما مشتاق آن باشید. کاری است طولانی همراه با بخش های مکررکه شدیداً جسم و روان را آزار می دهد. دندانپزشک سعی می کند درد را به وسیله بی حس کننده های موضعی التیام بخشد. اما خوشبختانه کاری که یک طرح تجاری انجام می دهد چیزی بیشتر از کار دندانپزشک است. بعد از عملیات دندانپزشکی، نفس راحتی می کشید چون همه چیز به حالت قبلی خود برگشته، حداقل تا دفعه ی بعد. ولی وقتی طرح تجاری خود را کامل کنید، در حقیقت تازه احساس رضایت شروع می شود. فواید روانی این کار، داشتن حس اعتماد و در دست داشتن سرنوشت خود، به تنهایی ارزش تلاش را دارند. حال که متوجه اصل داستان شدید بیایید زودتر به اصل مطلب بپردازیم. در این بخش سه هدف را دنبال می کنیم.

۱) ایجاد انگیزه مناسب برای نوشتن طرح تجاری



ادامه مطلب ...


           

 

 
شروع يك كسب و كار يكي از جالب ترين عملكردهايي است كه يك فرد مي تواند داشته باشد. بيش از 10 ميليون نفر هر ساله كسب و كاري را آغاز مي كنند و در نتيجه هر ساله بيش از 3 ميليون كسب و كار كوچك ايجاد مي شود.
كارآفريني مزاياي متعددي دارد و در نتيجه رقابت در اين حيطه نيز بسيار زياد است. درك ايعاد اين رقابت و طرح يك كسب و كار دقيق و كارآمد مي تواند منجر به شروع يك كسب و كار موفق شود. آيا عملكرد شما از اين مراحل پيروي مي كند؟ سعي كنيد آنچه را كه ديگران انجام مي دهند بررسي کنيد تا به چگونگي شروع كار پي ببريد.


ادامه مطلب ...


           

 

 
 

هدف اصلي اين مقاله آشنا نمودن بيشتر خوانندگان عزيز شهروند با مباحث گوناگون سرمايه گذاري مالي بوده و تلاش نگارنده بر اين است که اين مطالب را به زباني ساده که براي همگان قابل درک باشد به رشته تحرير درآورد.

 

 

 

  • پيشگفتار:

به جرات مي توان گفت مسايل مالي يکي از مهمترين دغدغه هاي انسان را تشکيل داده و تقريبا" تمام فعاليتهاي انسان امروزي در راستاي تامين منابع مالي مورد نياز براي پوشش دادن هزينه هاي زندگي است.

با گذشت زمان به همان نسبت که روابط و مناسبات اقتصادي و اجتماعي در جامعه پيچيده تر مي شود امور مالي نيز پيچيدگي بيشتري به خود مي گيرند و از همين روست که پدران ما در سالهاي گذشته کمتر از ما به اينگونه مسايل مي انديشيدند و قطعا فرزندان ما نيز بيشتر از امروز با اين موضوع دست و پنجه نرم خواهند كرد.



ادامه مطلب ...



 

 
 

هدف اصلي اين مقاله آشنا نمودن بيشتر خوانندگان عزيز شهروند با مباحث گوناگون سرمايه گذاري مالي بوده و تلاش نگارنده بر اين است که اين مطالب را به زباني ساده که براي همگان قابل درک باشد به رشته تحرير درآورد.

 

 

 

  • پيشگفتار:

به جرات مي توان گفت مسايل مالي يکي از مهمترين دغدغه هاي انسان را تشکيل داده و تقريبا" تمام فعاليتهاي انسان امروزي در راستاي تامين منابع مالي مورد نياز براي پوشش دادن هزينه هاي زندگي است.

با گذشت زمان به همان نسبت که روابط و مناسبات اقتصادي و اجتماعي در جامعه پيچيده تر مي شود امور مالي نيز پيچيدگي بيشتري به خود مي گيرند و از همين روست که پدران ما در سالهاي گذشته کمتر از ما به اينگونه مسايل مي انديشيدند و قطعا فرزندان ما نيز بيشتر از امروز با اين موضوع دست و پنجه نرم خواهند كرد.



ادامه مطلب ...


اصول بازاريابي تلفني:

 

چكيده

طبق تحقيقات به عمل آمده، با رقابتي تر شدن كسب و كارها، اهميت ارتباط موثر با مشتريان نيز بيشتر مي

شود در اين فضا از بين شيوه هاي مختلف ارتباط با مشتري نظير تبليغات، روابط عمومي، فروش شخصي،

پيشبرد فروش و بازاريابي مستقيم، شيوه هاي ارتباط دوطرفه نظير فروش شخصي و بازاريابي مستقيم

موثرتر خواهند بود، و علت آن هم تعامل دوطرفه اي است كه بين بنگاه اقتصادي و مشتريان صورت مي

گيرد

تقاضاي او را به سمت بنگاه سوق دهد، فرصتي فراهم مي شود تا صداي مشتري را نيز بشنود كه نتايج آن

براي رقبا و گسترش كسب و كار حائزاهميت است به طوري كه بنگاه مي تواند مشتري را بشناسد و نياز او را

بداند و در راستاي كسب رضايت مشتري با نگرش برد دوجانبه حركت كند

مستقيم، بازاريابي تلفني است كه بهره گيري صحيح از تلفن علاوه بر نكات پيش گفته در راستاي مديريت

زمان نيز به بازاريابان در دنياي شلوغ و پيچيده امروزي كمك مي كند

مهارتهاي لازم براي نيل به موفقيت درمذاكرات تلفني پرداخته شده است

. در اين ارتباط، علاوه بر اينكه بنگاه اقتصادي در شناساندن خويش به مشتري تلاش مي كند تا بتواند. يكي از راههاي بازاريابي. در اين مقاله به بازاريابي تلفني و.



ادامه مطلب ...


           

کار آفرین کیست؟ و راه های ایجاده ایده جدید کارآفرینی:

 

اصطلاح کارآفرین درمعنا ومفهوم فعلی را اولین بار Josef shompiter به کاربرد. این اقتصاد دان اتریشی که او را پدر علم کارآفرینی می دانند براین باور بود که رشد وتوسعه اقتصادی دریک نظام زمانی میسر خواهد بود که افرادی دربین سایر آهاد جامعه با خطر پذیری اقدام به نوآوری کرد وبا این کار روش ها وراه حل های جدید جایگزین راه کارهای ناکارآمد وکهن قبل شود. کارآفرین به عقیدۀ" PITER DERAKER" همانا به کار بردن مفاهیم وفنون مدیریتی استانداردسازی محصول ،به کارگیری ابزارها وفرآیندها ی طراحی وبنا نهادن کار برپایه آموزش وتحویل کار انجام شده است.او کارآفرینی را یک رفتار می داند نه یک صفت خاص درشخصیت افراد. از نظر اقتصادانان کارآفرین کسی است که ارزش افزوده ایجاد کند یعنی اینکه با زمان وانرژی لازم سرمایه مارابه گونه ای به کارگیرد که ارزش آنها نسبت به حالت اولی اش افزایش یابد.


 

کارآفرین چه کاری را انجام می دهد؟

"GEFRI TIMONEZ" کارآفرین راایجاد کننده یک چیز ارزشمند ازهیچ می داند.بنابراین کارآفرین کسی است که دارای قدرت درک بالا می باشد وتوان پیداکردن خلأ وفرصت هارا دارد و می تواند درجامعه از طریق پرورش ایده وتبدیل فکر خود به یک محصول جدید اقدام به ارزش آفرین از هیچ می نماید.



ادامه مطلب ...


 
 

شروع هر کسب وکاری شامل درجاتی از ریسک و خطر می باشد، این در حالی است که هیچ کسب و کاری خالی از خطر نیست. برخی از راه های راه اندازی کسب و کار کم خطر تر از بقیه هستند. هم اکنون 6 راه کم خطر برای راه اندازی کسب و کار معرفی می کنیم:



ادامه مطلب ...


 
 

شروع هر کسب وکاری شامل درجاتی از ریسک و خطر می باشد، این در حالی است که هیچ کسب و کاری خالی از خطر نیست. برخی از راه های راه اندازی کسب و کار کم خطر تر از بقیه هستند. هم اکنون 6 راه کم خطر برای راه اندازی کسب و کار معرفی می کنیم:



ادامه مطلب ...


 
 

در مهد کودک های ایران 9 صندلی میگذارند و به 10 بچه میگویند هر کسی که نتواند سریعا برای خودش جایی بگیرد، باخته است و بعد 9 بچه و 8صندلی و ادامه بازی تا زمانی که یک بچه باقی بماند و آن بچه برنده است. عادی است که بچه ها هم همدیگر را هل بدهند تا بتوانند خودشان روی صندلی بنشینند…!

اما در مهد کودک های ژاپن 9 صندلی میگذارند و به10 بچه میگویند که اگر یک نفر از آنها روی صندلی جا نشود، همه آنها باخته اند. لذا بچه ها نهایت سعی خود را خواهند کرد تا طوری همدیگر را در بغل خود بگیرند که کل تیم 10 نفره روی 9صندلی جا بشوند تا کسی بدون صندلی نماند و بعد 10 نفر برای 8 صندلی و بعد 10نفر برای 7صندلی و به همین شکل تا آخر.

با این بازی ما از بچگی به کودکان خود آموزش میدیم که هر کی باید به فکر خودش باشه. اما در سرزمین آفتاب، چشم بادامی ها با این بازی به بچه هاشون فرهنگ همدلی و کمک به همدیگر و کار تیمی رو یاد میدن.
.
.
آدم واقعا میمونه چی بگه، وقتی از بچگی اینجوریه، دیگه معلومه بزرگی چه میشه..



           
یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:فرق مهدکودکهای ایران و ژاپن, :: 23:56
mehdi omidi
 
 
مدل‌هايي برای شروع یک کسب وکار
 
سرمايه‌گذاري براي شروع كاري جديد مسير پيش فرض براي كسب سرمايه بيشتر و گسترش يك کسب وکار است. اما جان‌موليسون مي‌گويد مسير ديگري هم وجود دارد.
مسيري كه هم براي كارآفرينان و هم سرمايه‌داران به يك نحو عمل مي‌كند. شيوه نظارت و رویکردهای نوین این كارشناس را در گفت‌وگویی که با BSR انجام داده است در زیر می‌خوانیم:
در حال حاضر روي چه چيزي كار مي‌كنيد؟
كار جديد من در رابطه با اين است كه معتقدم در مورد سرمايه‌گذاري در دنياي كارآفريني بيش از اندازه تاكيد و اغراق شده است. به نظر مي‌رسد كه تصوري وجود دارد مبني براينكه اگر شما يك كارآفرين هستيد و مي‌خواهيد يك اشتغال بالقوه ايجاد كنيد بايد ايده‌اي فوق‌العاده در سر داشته باشيد، براي نقشه كاري خود برنامه‌ريزي كرده، سرمايه‌ها را به سمت خود جلب كنيد و چند هفته بعد پولدار خواهيد بود. اين ايده پيش‌فرض است.
اما اين تصور اساسا غلط است. بخش اعظم شركت‌هايي كه رشد كرده و موفقيت كسب مي‌كنند هرگز روي پول سرمايه‌گذاران برنامه‌ريزي نمي‌كنند. پس چرا ما اينقدر به جمع‌آوري پول و قرار دادن سرمايه‌گذاران در مركز پديده كارآفريني توجه داريم؟ من فكر مي‌كنم شخصي كه بايد در مركز اين موضوع باشد مشتري است و نه سرمايه‌گذار. بنابراين شروع به بررسي شركت‌هايي كردم كه سرمايه خود را با استفاده از پول مشتري‌هايشان و خرید آنها به دست آورده‌اند. من مي‌دانستم كه چنين پديده‌اي وجود دارد اما نمي‌دانستم كه چقدر اين موضوع متداول و رايج است و كنجكاو بودم كه بدانم آيا روش‌هاي متفاوتي براي رسيدن به آن وجود دارد. براي مثال به شركت‌هايي نگاه كردم كه موفق به دريافت پول از مشتري‌هايشان شدند: زيرا مشتري‌هايشان بسيار مشتاق بودند كه هرآنچه شركت‌ها درصدد توليد آن بودند، دريافت
كنند.
- چند روش متفاوت براي رسيدن به اين هدف كشف كرديد؟


ادامه مطلب ...


           
 
 
به نظر شما «برترین مدیر کسب‌وکار» چه کسی است، چگونه رفتار می‌کند، چه تعریفی دارد و چگونه کار می‌کند؟ مثلا همه با استیو جابز آشنا هستیم.
او بی‌تردید یکی از همین برترین مدیران کسب‌وکار در جهان بود، اما به صورت کلی، می‌توان گفت که برترین مدیران کسب‌وکار در جهان، آنهایی هستند که کارهای خود را به‌خوبی انجام می‌دهند. آنها می‌توانند دشواری‌ها و چالش‌های اقتصادی را به موفقیت بدل کنند و از ایده‌هایشان به واقعیت‌هایی دست یابند که جهان را از همه جهت دگرگون می‌کند. این اشخاص ضرورتا نباید زمامدار شرکت خود باشند. آنها الزاما نقش رییس هیات‌مدیره یا مدیر یک کسب‌وکار بزرگ را ایفا نمی‌کنند. یک مدیر برگزيده را حتی می‌توان در نقش یک فروشنده پیدا کرد، زمانی که او راهی نوین و اصلاح‌شده برای خدمات بهتر به مشتریان و شرکتش می‌یابد. بنابراین، باید آگاه بود که برترین مدیر جهان هر کسی می‌تواند باشد، اما دقیقا آن کسی می‌تواند مفتخر به عنوان برترین مدیر شود که تاثیری کلان و مثبت بر کل فضاهای کاری بگذارد، نگرش ما نسبت به مفهوم کسب‌وکار را دگرگون کند و مسوولیت‌های خطیری را با موفقیت از سر بگذراند. اینجا قصد داریم درباره‌ این دسته از مدیران صحبت کنیم: برترین مدیران کسب‌وکار در جهان و عادت‌هایشان. تعجب‌برانگیز نیست اگر مدعی شویم که طنابی مشترک اما بسیار ظریف وجود دارد که برترین مدیران جهان را از باقی فعالان کسب‌وکار جدا می‌کند. این طناب از جنس حصار یا مانعی نیست که آنها در مقابل خود کشیده باشند، بلکه در عوض آنها کسانی هستند که از برخی قواعد و عادات مشخص پیروی می‌کنند و سرتاسر زندگی‌شان را به همین طریق می‌گذرانند.

1 در پی شهرت و آوازه نیستند


ادامه مطلب ...


 
 
به نظر شما «برترین مدیر کسب‌وکار» چه کسی است، چگونه رفتار می‌کند، چه تعریفی دارد و چگونه کار می‌کند؟ مثلا همه با استیو جابز آشنا هستیم.
او بی‌تردید یکی از همین برترین مدیران کسب‌وکار در جهان بود، اما به صورت کلی، می‌توان گفت که برترین مدیران کسب‌وکار در جهان، آنهایی هستند که کارهای خود را به‌خوبی انجام می‌دهند. آنها می‌توانند دشواری‌ها و چالش‌های اقتصادی را به موفقیت بدل کنند و از ایده‌هایشان به واقعیت‌هایی دست یابند که جهان را از همه جهت دگرگون می‌کند. این اشخاص ضرورتا نباید زمامدار شرکت خود باشند. آنها الزاما نقش رییس هیات‌مدیره یا مدیر یک کسب‌وکار بزرگ را ایفا نمی‌کنند. یک مدیر برگزيده را حتی می‌توان در نقش یک فروشنده پیدا کرد، زمانی که او راهی نوین و اصلاح‌شده برای خدمات بهتر به مشتریان و شرکتش می‌یابد. بنابراین، باید آگاه بود که برترین مدیر جهان هر کسی می‌تواند باشد، اما دقیقا آن کسی می‌تواند مفتخر به عنوان برترین مدیر شود که تاثیری کلان و مثبت بر کل فضاهای کاری بگذارد، نگرش ما نسبت به مفهوم کسب‌وکار را دگرگون کند و مسوولیت‌های خطیری را با موفقیت از سر بگذراند. اینجا قصد داریم درباره‌ این دسته از مدیران صحبت کنیم: برترین مدیران کسب‌وکار در جهان و عادت‌هایشان. تعجب‌برانگیز نیست اگر مدعی شویم که طنابی مشترک اما بسیار ظریف وجود دارد که برترین مدیران جهان را از باقی فعالان کسب‌وکار جدا می‌کند. این طناب از جنس حصار یا مانعی نیست که آنها در مقابل خود کشیده باشند، بلکه در عوض آنها کسانی هستند که از برخی قواعد و عادات مشخص پیروی می‌کنند و سرتاسر زندگی‌شان را به همین طریق می‌گذرانند.

1 در پی شهرت و آوازه نیستند


ادامه مطلب ...


 
 
 

مهارت‌های مدیریتی

 

ری اسپراگ، کارشناس امور کسب وکارهای کوچک و معاون ارشد بخش بیمه گروه خدمات مالی هارتفورد، در مورد 2004 نفر از صاحبان کسب وکارهای کوچک تحقیق کرده است. در نتیجه این تحقیق آمده که اگرچه صاحبان کسب وکارهای کوچک به شدت نگران وضعیت اقتصادی و رشد هستند، اما بیشتر آنها (68 درصد) خود را همچنان موفق می‌دانند. پاسخ‌های آنها، پنج روش را ارائه می‌دهد که به کمک آنها می‌توان تا حدی بر شرایط سخت اقتصادی غلبه کرد و در چشم‌انداز پرچالش کسب وکارهای کوچک به موفقیت رسید.
1) سرعت‌تان را کم نکنید
وقتی کسب‌وکار به طور کلی با رکود مواجه شده، بدانید بهترین زمان برای سرعت بخشیدن به برنامه‌های اصلاحاتی شما فرارسیده است. به جای اینکه دست روی دست بگذارید و منتظر مراجعه یا تماس مشتری بعدی شوید، می‌توانید به طور مثال اقداماتی اساسی را برای کاهش هزینه‌ها شروع کنید. هشتاد درصد صاحبان کسب وکارهای کوچک مورد مطالعه در تحقیقات شرکت هارتفورد گفته‌اند که فرصت‌های کاهش هزینه را به عنوان روشی برای کمک به اینکه شرکت‌هایشان بهتر بتوانند محیط اقتصادی متغیر را تحمل کنند، دنبال کرده‌اند.



ادامه مطلب ...


مقدمه: توسعه ي فناوري اطلاعات و ارتباطات تحولاتي را در ابعاد مختلف زندگي بشري ايجاد كرده است كه نظير دستاوردهاي انقلاب صنعتي توانسته است تحولاتي بنيادين از خود برجاي گذارد.كاربرد اين فناوري در كنار آموزش الكترونيك دولت الكترونيكي و بهداشت الكترونيكي در اقتصاد و تجارت نيز خود را در قالب مفاهيمي نظير اقتصاد ديجيتالي و تجارت الكترونيك نشان داده است.

روند تحولات اقتصا د جهاني از جريان بين المللي شدن تا اقتصاد ديجيتالي نشان از حركت بي وقفه اين كاروان دارد.در اين معنا عدول در بهره برداري از اين پديده مي تواند خاطره تلخ صنعتي شدن را دوباره براي كشورهاي جهان سوم تكرار كند. به تاخير انداختن اقدامات كارسازي كه براي توسعه فناوري ارتباطات و اطاعات در تجارت هرگز نميتواند صورت مساله را براي ما پاك كند و تنها نتيجه اي كه ميتواند براي كشورها و بنگاهها به دنبال بياورد تبديل شدن استرا‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍تژي اقتصاد ديجيتالي به استراتژي اجبار است.

در توسعه ي تجارت الكترونيكي و كسب و كار الكترونيكي نيز اگر در صورت مساله پيوستن يا نپيوستن به قاعده جهاني بمانيم روزي فرا ميرسد كه پيوستن به ما تحميل ميشود و زمان كافي نيز براي تصميم گيري مناسب درمورد چگونه پيوستن وجود ندارد.

فلسفه كسب و كار الكترونيك



ادامه مطلب ...


فوايد كسب و كار الكترونيك:

.بهبود فرايند تجاري-كاهش هزينه هاي كسب و كار:

علاوه بر هزينه مساله سرعت نيز در بهبود فرآيندها بسيار اهمييت دارد.در اين راستا نيز نقش كسب و كار الكترونيكي را نمي توان ناديده گرفت.بنابراين در راستاي بهبود فرآيندهاي كاري،استراتژي كسب و كار الكترونيكي را بر كاهش هزينها و افزايش سرعت فرآيندهاي كسبو كار دانست.

2-ارتقاي نوآوري-خلق محصولات و خدمات جديد:

از ديگر استراتژي هاي بهبود تجاري مي توان به استراتژي نوآوري اشاره كرد.طبق اين استراتژي در شركت ها سعي بر آن است تا روش هاي نوين كار شناسايي و در راستاي توسعه كسب و كار مورد بهره برداري قرر گيرد.پاسخ مدل فوق به انتخاب استراتژي كسبو كار الكترونيكي در چنين مواردي استفاده از فن آوري اطلاعات براي خلق محصولات جديد مي باشد.



ادامه مطلب ...


           

فوايد كسب و كار الكترونيك:

.بهبود فرايند تجاري-كاهش هزينه هاي كسب و كار:

علاوه بر هزينه مساله سرعت نيز در بهبود فرآيندها بسيار اهمييت دارد.در اين راستا نيز نقش كسب و كار الكترونيكي را نمي توان ناديده گرفت.بنابراين در راستاي بهبود فرآيندهاي كاري،استراتژي كسب و كار الكترونيكي را بر كاهش هزينها و افزايش سرعت فرآيندهاي كسبو كار دانست.

2-ارتقاي نوآوري-خلق محصولات و خدمات جديد:

از ديگر استراتژي هاي بهبود تجاري مي توان به استراتژي نوآوري اشاره كرد.طبق اين استراتژي در شركت ها سعي بر آن است تا روش هاي نوين كار شناسايي و در راستاي توسعه كسب و كار مورد بهره برداري قرر گيرد.پاسخ مدل فوق به انتخاب استراتژي كسبو كار الكترونيكي در چنين مواردي استفاده از فن آوري اطلاعات براي خلق محصولات جديد مي باشد.



ادامه مطلب ...


           

راه اندازي يك مدل توسعه كسب و كار الكترونيكي:

تعريف مدل كسب و كار

از مدل كسب و كارتعاريف متعددي ارائه شده است به عقيده پيگنر مدل كسب و كار معماري ارتباطات بين يك شركت و شركتهاي همكار آن است كه به منظور تعيين ايجاد يا ارزيابي ارزش تحئيلي به مشتري با هدف كسب درآمد طراحي مي شود.

يك مدل كسب و كار نشان دهنده محتوا ساختار و مديريت تعاملات و مبادلادت بين يك شركت و شركتهاي همكار با مشتريان مي باشد.

اجزاي يك مدل كسب و كار

الف:محصولات و خدماتي به بازار عرضه مي كند

ب:روابطي كه شركت در بازلر ايجاد مي كند تا مشتريان قديمي را حفظ و مشتريان جديد را جذب نمايد.



ادامه مطلب ...


درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید...امیدوارم که مطالب واسه شما مفید واقع شن
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کارافرینی و موفقیت و آدرس karafariini.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 31
بازدید ماه : 665
بازدید کل : 23465
تعداد مطالب : 311
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


سخنان بزرگان



Add me to yahoo




فیلتر شکن








http://www.IraniTopSite.com , ايرانی تاپ سايت
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس




 
 
 
PageRank